Consultanta

Home Servicii Consultanta

Abordarea noastra:

Scolile de management, asa cum este el practicat azi, instruieste persoanele sa gandeasca logic si le furnizeaza instrumente pentru a lua decizii adecvate. Un astfel de proces de invatare, produce persoane de conducere sau consultanti. Totusi nu produce manageri care stiu sa lucreze cu altii, care sa fie empatici, sa stie sa-si gestioneze propriile emotii si sentimente cat si eventualele conflicte aparute in cadrul echipelor.
Performance Group a dezvoltat o metodologie personalizata in asistenta pe care o ofera clientilor pornind de la scopul declarat al unei organizatii si anume ratiunea de A FI.

Perspectiva noastra:

In decursul activitatii noastre de asistenta a zeci de clienti, am identficat 4 roluri esentiale pe care managementul trebuie sa le indeplineasca pentru ca o organizatie sa fie eficienta si bine administrata si anume:

  • Sa se concentreaza pe obtinerea de rezultate, satisfacerea nevoilor clientilor pentru obtinerea de REZULTATE
  • Sa aiba grija ca procesele organizationale sa fie sistematizate prin ADMINISTRARE
  • Sa isi asuma directia pe care organizatia trebuie sa o urmeze prin VIZIUNE
  • Sa construiasca un climat si un sistem de valori care motiveaza oamenii din organizatie sa lucreze impreuna prin INTEGRARE

Scopul managementului este de a dezvolta si a mentine o organizatie sanatoasa, care indeplineste toate cele patru roluri, iar prin sanatoasa intelegem activa si eficienta atat pe termen scurt cat si pe termen lung.
Aceste roluri le consideram esentiale pentru ca o organizatie sa fie profitabila pe termen lung. Carentele care exista la un moment dat intr-o organizatie pot fi identificate in functie rolurile ineficace sau care lipsesc cu desavarsire.
Fie ca vorbim despre administrare, familie si parenting sau guvernare, in mod conceptual ar trebui sa fie vorba de unul si acelasi proces. Singurele diferente fiind cele privind natura si dimensiunea unitatii administrate. Nu exista parinte perfect sau lider perfect si din acest punct de vedere nici macar o floare perfecta.Iar procesul managerial este mult prea complex pentru a fi efectuat de o singura persoana.
Diferentele dintre oameni, stilurile diferite de perceptie, in mod automat vor crea conflicte si diferente de comunicare. Pe urma, schimbarea insasi alimenteaza conflictul.

Tipul de interventie in consultanta de care are nevoia organizatia depinde de momentul la care se afla organizatia in ciclul sau de viata. Stilul de leadership adecvat trebuie sa se schimbe pe masura ce organizatia creste si se maturizeaza, la fel cum stilul unui parinte trebuie sa se schimbe in functie de varsta copilului.

Multe organizatii esueaza in dezvoltarea lor, din cauza ca lumea afacerilor a fost directionata gresit de principiile eronate ale managementului individualist, care incorporeaza intregul proces al managementului intr-un singur individ care ar trebui sa exceleze in planificare, organizare, administrare, bugetare, motivare, comunicare, construirea unei echipe si a se face dispensabil.
Procesul managerial este mult prea complex pentru a fi efectuat de o singura persoana.

Solutia practica
Convingerea noastra este ca cele 4 roluri trebuie indeplinite de persoane diferite. Un management eficient trebuie sa colaboreze cu persoane care actioneaza si gandesc diferit. In loc sa vorbim despre un manager care planifica, actioneaza, interactioneaza, motiveaza, influenteaza, samd.., trebuie sa ne concentram pe construirea unei ECHIPE MANAGERIALE COMPLEMENTARE care indeplineste cele 4 roluri.
Iar cand vorbim de complementar ne referim la faptul ca o organizatie are nevoie de oameni care au stiluri si opinii diferite si care sunt maturi si capabili sa se confrunte cu un conflict.

Astfel, consultantii nostrii aduna si analizeaza informatii, scriu rapoarte si fac recomandari care in mod frecvent sunt sistemice si intemeiate pe nevoile organizationale.

Asistenta noastra consta in:
• identificarea rolurilor lipsa (sau care functioneaza ineficace) in organizatie prin sisteme proprii de evaluare si auditare
• oferim interventie reparatorie sau de corectare
• identificam si perfectionam stiluri de management & leadership
• rezolvam probleme
• prescriem solutii standard deja testate
• stabilim obiective si creionam un plan de actiune cu scopul cresterii eficientei si performantei personale si/sau cresterii organizationale
• construim echipe performante

Domenii noastre de competenta sunt:

  1. Consultanta in managementul performantei

Activitatea de consultanta in managementulul performanței este destinată să evalueze și să îmbunătățească performanța angajaților în scopul asigurării susținute a succesului organizației și pentru a crea un avantaj competitiv pe piață. Scopurile specifice:

  • dezvoltarea potențialului angajaților pentru satisfacerea nevoilor actuale și vitoare ale organizației
  • asigurarea accesului tuturor angajaților la oportunitățile pentru dezvoltarea aptitudinilor și însușirea cunoștințelor ce duc la creșterea eficacității muncii
  • facilitarea studiului individual, angajații asumându-și responsabilitatea pentru ceea ce învață
  • crearea unei organizații care învață prin învățare, creștere și dezvoltare continuă a întregului personal.
  1. Cultură organizațională – învățarea transformațională în organizații

Un mediu care sprijină învățarea este cel în care oamenii sunt încurajați să fie preocupați de propria persoană, să-și recunoască atuurile și slabiciunile și să-și pună la punct planuri de acțiune care să le îmbunătățească performanțele.

  1. Management educational

Managementul este deopotrivă ştiinţa şi arta de a conduce, dar şi o stare de spirit specifică, reflectată de un anumit fel de a vedea, a dori, a căuta şi a accepta progresul. Actul educaţional, ca act în cea mai mare parte dirijat, îşi manifestă plenar toate funcţiile specifice: de organizare, de analiză, diagnoză-prognoză, planificare, programare, control, îndrumare, evaluare.